marți, 20 octombrie 2009

8. Frământări... [20.10.2009]

Dă-mi o mie de cuvinte să le-nşirui pe hârtie,
Dă-mi o inimă să simtă şi o mână să le scrie,
Dă-mi înţelepciune vie, dă-mi o minte să priceapă
Dă-mi un foc care să ardă făr' să-l stingă nici o apă.
Şi câtă iubire-n lume-am risipit fără măsură
Tot atâta pune-n mine, cea mai violentă ură.

Incantaţie de toamnă. Rugăciune disperată...
Când sătul sunt de lumină trec de partea-ntunecată.
Iar când entităţi divine, m-au lăsat în voia sorţii
Eu rămân pe drumuri singur tocmai la căderea nopţii.
Umbre reci mă înconjoară, prinse într-un dans sălbatic.
Paşii mei îi pun pe gheaţă, însă merg ca pe jăratic.

Sunt o inimă de carne, într-o stâncă de granit
Numărat, sunt sfert de secol, dar eu ştiu că-s infinit.
Am voinţa înarmată, prinsă-n cel mai crunt război:
Timpul meu merge-nainte, eu aş vrea s-o ia-napoi.
Tot ce-am învăţat în viaţă e că sunt neştiutor,
Cântărit am fost în cumpeni şi am fost găsit uşor.

Totul este doar viteză. Ca un vis trăiesc viaţa.
Ziua mea începe noaptea. Iară noaptea, dimineaţa.
Am rămas fără repere şi orbită mi-e cătarea,
Mi-e necunoscut meleagul, căci am rătăcit cărarea.
'Naintez pe Marea Moartă pe o plută de mahon...
Port cu mine-o vină mare într-un suflet de bufon.

Dă-mi o mie de cuvinte să le-nşirui pe hârtie,
Dă-mi o inimă să simtă şi o mână să le scrie.
Dar în cea mai mare pace mă cufundă Tu mereu
Şi-am să tac, căci în tăcere-am regăsit pe Dumnezeu.
Şi tot câtă ură-n lume-i risipită în neştire
Tot atât de multă-n mine pune, Doamne, doar iubire!

52 de comentarii:

  1. super faina, mi-o placut mult. Multa inspiratie itzi doresc! Astept sa citesc mai multe poezii de-ale tale pt k.. e clar, ai mult talent.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Tot ce-am învăţat în viaţă e că sunt neştiutor...." poate daca ajungem la o asa concluzie, vedem lumea altfel...

    RăspundețiȘtergere
  3. viata pe care o traim trece fara sa ne dam seama si sunt lucruri pe care le regretam, dar din toate avem de invatat ceva.dar cu toate acestea avem nevoie de Dumnezeu care ne ajuta si ne da iubire,pace si ne calauzeste prin lumea asta plina de rautate si intuneric.

    RăspundețiȘtergere
  4. Timpul meu merge-nainte, eu aş vrea s-o ia-napoi :D daaa, de s-ar putea asa cv...off

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos scris,foarte frumos...:) sunt curioasa totusi ,ce sursa de inspiratie ai?:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Tot ce-am învăţat în viaţă e că sunt neştiutor...da foarte adevarata asta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am invatat ca mai am multe de invatat..:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt prea multe framantari in viata noastra ...

    RăspundețiȘtergere
  9. nu cred ca exista persoana,viata fara sa te framanti...oricum nice,imi place

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi plac poeziile tale! Sunt triste dar pline de iubire!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tot atât de multă-n mine pune, Doamne, doar iubire! ce bine suna asta...:d

    RăspundețiȘtergere
  12. Iubirea este ceea ce ne salveaza in final..

    RăspundețiȘtergere
  13. Timpul meu merge-nainte, eu aş vrea s-o ia-napoi.
    Tot ce-am învăţat în viaţă e că sunt neştiutor...frumoase versurile. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  14. Of cat am vrea fiecare din noi ca timpul sa mearga dupa bunul nostru plac..cat am vrea sa se dea inainte si apoi inapoi ..si tot asa..ar fii un mare haos..:)

    RăspundețiȘtergere
  15. Tot ce-am învăţat în viaţă e că sunt neştiutor...foarte adevarate versurile...

    RăspundețiȘtergere
  16. Iubirea este cel mai pur sentiment....cand nu deviaza de pe sinele lui!!:)

    RăspundețiȘtergere
  17. sunt frumoase si interesante poeziile tale dar astept sa postezi ceva mai vesel :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Când sătul sunt de lumină trec de partea-ntunecată...foarte frumos te-ai exprimat...

    RăspundețiȘtergere
  19. foarte draguta poezia,chiar imi place :)

    RăspundețiȘtergere
  20. frumoasa exprimarea ta,imi place,felicitari si mult succes pe viitor

    RăspundețiȘtergere
  21. esti foarte talentat,imi place ceea ce compui,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  22. "Dar în cea mai mare pace mă cufundă Tu mereu
    Şi-am să tac, căci în tăcere-am regăsit pe Dumnezeu.
    Şi tot câtă ură-n lume-i risipită în neştire
    Tot atât de multă-n mine pune, Doamne, doar iubire!" In tacerea gandurilor Il gasim pe Dumnezeu iar iubirea este cea care face ca totul sa functioneze perfect. ADEVARUL exprimat intr o poezie...superb!

    RăspundețiȘtergere