miercuri, 24 noiembrie 2010

10. Vânătoarea de satane... [24.11.2010]



[Vânătorul:]

Pădure blestemată ascunsă-n mituri sumbre,
Venit sunt de departe. Sunt vânător de umbre!
Ca să-mi urmez destinul cu cel mai mare zel
Am sabia şi scutul si coiful de oţel,
Am murgul ce nechează cu coama-n vânt, sălbatic
Născut în altă sferă, crescut doar cu jăratic
Şi învăţat s-asculte decât la al meu glas
Să zboare ca furtuna, să meargă-ncet la pas.
Mi-e sângele fierbinte şi frica mi-e străină,
Sunt zeu şi mă consumă doar setea de lumină.


[Pădurea:]

Oh, voinic ce de departe ai venit să îmi vorbeşti,
Să omori a mele umbre, oare, este ce-ţi doreşti?
Ai bătut atâta cale. Ai zburat până-n văzduh.
Gândurile-ţi sunt curate dar eşti tulburat în duh.
Pieptul tău este de stâncă, braţele atât de tari
Armele te-ncredinţează ţie însuţi zeu să-ţi pari!
Dar nu vezi în noapte răul, nici pericolul ce vine
Căci din negrul întuneric ochi haini privesc spre tine.
În desişuri te pândeşte, vajnic, răul cel mai rău:
Te întoarce deci acasă căci nu vreau să-ţi fiu călău!


[Vânătorul:]

Ascultă! Ia aminte, tu codru chinuit,
Atunci când lupţi cu răul nu-i vreme de tocmit!
Am să mă bat chiar dacă tot Iadu-ar curge roi,
N-am să mă tem o clipă şi n-am să dau 'napoi!
Când m-or vedea călare necruţător 'nainte
Vor prinde grai de groază şi morţii în morminte
Căci voi răcni în luptă: "Curajul mi-e totemul!"
Am să alung tot răul şi-am să ridic blestemul.
Şi-atunci o lume-ntreagă va şti ca la-nceput
Că răul e puternic doar când te dai bătut.


[Satana:]

M-amuzi! Cu siguranţă nu eşti nici primul care
Dorind să-nfrângă răul 'şi-nalţă braţul tare.
Şi dintre cei ce firul vieţii-aici îşi curmă
Tu nu ai să te numeri nici printre cei din urmă.
Dar îţi ofer străine, în loc de-aprig război
O şansă să fi umbră, nemuritor ca noi!
Hălăduind prin noapte, ascunşi de tot ce-i drept
O să îmi laşi arvună doar sufletul din piept
Iar eu în desfătare am să te scald din plin,
Am să te-mbrac în slavă şi-am să te-mbăt de vin!


Priveşte dar, voinice, cum lumea e-n schimbare,
Onoarea şi curajul azi nu mai au valoare.
Tot ce păstrezi în tine, credinţa ta de preţ
La ei nimic nu-nseamnă. E demnă de dispreţ.
Dar eu îţi văd în suflet şi te-nţeleg străine:
Tu vrei să lupţi cu răul, pentru supremul bine.
Dar binele acesta e, oare, şi al tău?
Cine-ar putea să spună ce-i bine şi ce-i rău?
Cine-ţi vorbeşte-n minte? Oare de cine-asculţi?
Cine te mână-n luptă? De partea cui te lupţi?


[Vânătorul:]

Ce duh venit din Iaduri ca să-ţi posede ochii
Ai invocat, satano, de tine să m-apropii?
Ce cărţi demonizate, ce jocuri de cuvinte,
Ţi-au otrăvit gândirea, drăceşti învăţăminte?
În mintea ta nebună vrei să mă vezi căzând?
Chiar dacă-aş pierde totul eu sufletul nu-l vând!
Am să mă lupt de-a pururi cu răul care vine.
Tu ai să mori 'nainte să mă omori pe mine!
Şi de mă vor răpune, am să reînvii pe loc
Din propria-mi cenuşă, din apă şi din foc!

86 de comentarii:

  1. ar trebui sa publici asta e o parte din rai si iad cat adevar si canta pasiune ai pus in toate aceste cuvinte god , felicitari foarte frumos , un nou Paunescu al acestor vremuri moderne

    RăspundețiȘtergere
  2. Ing si Iang...sau mai degraba vanatorul insetat de ing(lumina) si padurea hranita cu Iang(intunericul) ... O modalitate extrem de poetica, extrem de viitoare arta pentru vietile ce vor urma sa fie, de a expune acest inceput de lupta. Luminarea intunericului. Transformarea raului in bine... "Cine-ar putea să spună ce-i bine şi ce-i rău?"... Nu e posibil sa existe unul fara celalat... iar vanatorul de satane va ramane un nemuritor...

    RăspundețiȘtergere
  3. Se pare că e tânăr vânătorul tău și încrezător în forța lui și în cauza pentru care luptă. Îmi place că nu și-a pierdut dimensiunea umană, se confruntă cu îndoieli și tentații, în spatele imaginii de erou pe care i-ai dat-o, la fel cum îmi place și duelul verbal dintre el și diavol. Nu știu cum ai făcut, dar poezia e de așa natură că te determină să empatizezi cu vânătorul, ca să nu mai vorbesc despre unele construcții care au un efect stilistic deosebit, cum ar fi "mă consumă doar setea de lumină".

    De altfel, valorile pe care le reprezintă si le apără merită victorii pe măsură!

    RăspundețiȘtergere
  4. "Am să mă lupt de-a pururi cu răul care vine.'''suna asa de bine...iti da ceva speranta....

    RăspundețiȘtergere
  5. ...m-am gasit in situatia ingrata de a ma identifica mai mult cu argumntele satanei. Asta poate si pentru ca vanatorul este un idealist.. Oricum m-a prins treaba cu "Cine-ţi vorbeşte-n minte? Oare de cine-asculţi?
    Cine te mână-n luptă? De partea cui te lupţi?" pentru ca...orice ai face nu sti intotdeauna care este resortul ce te impinge sa actionezi intr-o directie sau alta in viatza.
    Geniale versuri..sper totusi sa ti le citeasca mai multi pt a fi apreciate la o scara mai larga.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mda, frumos, dar trebuia sa spui povestea pana la capat, cum s-a intamplat cu adevarat, adica: eu il abordez pe vanatorul cel pripas cu tactici gen Satana si il conving sa mi-se alature in exclusivistul grup Satana & Friends, alaturi de care duce o viata fericita ...

    RăspundețiȘtergere
  7. nepoata cea mai tare13 decembrie 2010 la 21:55

    bai ma bucur ca cineva s-a hotarat sa le vaneze, ca prea sunt obraznice in ultima perioada:)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu, în totalitate. Mi-am format acest obicei, de a posta doar texte originale.

    RăspundețiȘtergere
  9. O şansă să fi umbră, nemuritor ca noi! ...hm nice ;) bravo!

    RăspundețiȘtergere
  10. foarte bine..si multa bafta in continuare...ca talent exista mult!

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoasa conversatie..:) felicitari daca tu ai scris-o:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Numai cand am citit titlul m-am inspaimantat :P

    RăspundețiȘtergere
  13. foarte tare,imi place...felicitari:D

    RăspundețiȘtergere
  14. :)ce dialog plin de cuvinte un pic usturatoare..:)

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarta faina, mi-a placut foarte mult :d

    RăspundețiȘtergere
  16. Superb! Mi-a placut foarte mult...poate se transforma intr-o carticica ceva :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce intruchipeaza padurea si ce vanatorul?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pădurea reprezintă societatea zilelor noastre așa cum o percep eu: coruptă, defectă, falimentară. Vânătorul este un justițiar perfect adaptat zilelor noastre: chinuit de un spirit de dreptate potrivit unor vremuri de mult apuse, complet datorită viciilor sale comforme cu realitatea în care trăiește, determinat să facă o schimbare, subiectiv în misiunea lui. Satana simbolizează atât răul suprem cât și cauza subiectivismului eroului. Vânătoarea, în sine, e un deziderat utopic.

      Ștergere
  18. Acum ca ai descris indetaliat, am inteles :)

    RăspundețiȘtergere
  19. succes in continuare si continua s scri

    RăspundețiȘtergere
  20. Ar trebui sa lucrezi cu o editura cumva sa le publici...

    RăspundețiȘtergere
  21. Din pacate este societatea in care traim..iar justitiarul din noi s a plafonat de mult..:(

    RăspundețiȘtergere
  22. majoritatea au tenta religioasa........de ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că identitatea religioasă e parte componentă a identității noastre!

      Ștergere
  23. Intr adevar dar multi nu mai respecta..nici religie nici traditie nici nimic..

    RăspundețiȘtergere
  24. Asa este, dar nu toti sunt la fel de credinciosi ;)

    RăspundețiȘtergere
  25. Este frumos si corect ce iti place tie..ma bucur sa vad un om cu valori..:)

    RăspundețiȘtergere
  26. interesante versurile.daca ai vointa si vrei cu adevarat ceva o sa reusesti si o sa invingi raul

    RăspundețiȘtergere
  27. Ai imaginatie observ...mi-a placut foarte mult postarea ta!

    RăspundețiȘtergere
  28. In lumea asta raul predomina din ce n ce mai mult..

    RăspundețiȘtergere
  29. perceptia ta legata de societatea din ziua de asta mi se pare foarte adevarata,de fapt stiu ca este asa.imi place cum ai scris,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  30. Imi place foarte mult ca esti foarte realist..:)

    RăspundețiȘtergere
  31. Trecem prin viata dorindu ne sa facem cat mai multi bani..si pe urma tot in 4 scanduri plecam..:)

    RăspundețiȘtergere
  32. Am innebunit in bani..numai masini visam..si vacante..mie mi place mai mult o plimbare in parc..si o bere buna!!:)

    RăspundețiȘtergere
  33. Omul este o fiinta lacoma si isi doreste din ce in ce mai mult oricat ar avea..inteleg vorba..intotdeauna e bine sa tintesti sus..dar cateodata e bine sa te multumesti si cu ceea ce ai..:)

    RăspundețiȘtergere
  34. Ideea e ca trebuie sa stii knd sa te multumesti cu ce ai, si knd sa aspiri si sa lupti pt mai mult :)

    RăspundețiȘtergere
  35. asteptam si poezii de iubire si mai vesele :)

    RăspundețiȘtergere
  36. Mi a placut mult poezia..si ceea ce imi place cel mai mult este ca esti original..:)felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  37. Astazi nici curajul de raspunde nu l mai avem..:)

    RăspundețiȘtergere
  38. Foarte frumoasa poezia, si interesant mod de abordare .. Este o poezie foarte originala si se vede k ai pus mult suflet :) Felicitari !!

    RăspundețiȘtergere
  39. sunt foarte frumoase poeziile dar asteptam de la tine mai multe :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Sunt multe lucruri prezente in viata noastra care nu isi au locul printre noi cei ce pretindem ca suntem civilizati...

    RăspundețiȘtergere
  41. Mi a placut mult dialogul...este o poezie interesanta:)

    RăspundețiȘtergere
  42. Foarte frumoasa poezia :) Am citit'o absorbita de actiunea implicata ! Felicitari !!

    RăspundețiȘtergere
  43. Foarte frumoase versuri are aceasta poezioara! Felicitari :)

    RăspundețiȘtergere
  44. imi place viziunea ta...nice dialogul...felicitari

    RăspundețiȘtergere
  45. Frumoase poeziile si profunde! Inspiratie sa faci cat mai multe!

    RăspundețiȘtergere
  46. personificari, metafore figuri de stil in general foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  47. Draguta poezia :) Nu am inteles mare lucru dar am inteles esentialul :)

    RăspundețiȘtergere
  48. Titlul este putin inspaimantator dar poezia imi place!

    RăspundețiȘtergere
  49. Este atat de profund, de frumos.. Imi place foarte mult ce ai scris !!

    RăspundețiȘtergere
  50. @Transport marfa...este realitatea pe care nu reusim sa o vedem pentru ca avem preocupari mult mai lumesti si in plus ne este si frica sa oacceptam. Asta se intampla cu oamenii zi de zi: sunt ademeniti de partea raului cu nimicuri care conteaza doar aici, in aceasta lume...dincolo ne trezim...fara nimic, pentru ca ceea ce a contat, am vandut.

    RăspundețiȘtergere