duminică, 12 decembrie 2010

11. Destul... [12.12.2010]

Sfâşietor cântec de jale
E taina pătimirii noastre,
Ascunsă-n inimi ferecate
Şi aruncate-n mări albastre.

Şi printre note joase, grave
Sunt intonaţii minunate,
Glasuri de îngeri care cântă
Note ce n-au mai fost cântate:

Sunt amintiri din zile albe
Gravate pe o tablă neagră.
Sunt ochii care plâng de-o viaţă.
Sunt lacrimi ce nu pot să şteargă

Tot ce a fost lăsat în urmă,
Tot ce mai stă-n calea uitării,
Jocul iubirii, drumul urii
Şi imnurile disperării.

Acum târziu e pentru suflet
Văd viaţa-n aburii lăptoşi.
Gloata nebună mă-nconjoară
Inapţi, ridicoli şi leproşi.

Fiece vorbă îmi măsoară,
Mi-ascultă fiece cuvânt.
Cu lanţuri aripile-mi leagă
Şi mă târăsc către mormânt.

Cum aş putea să-mi ridic braţul
Şi să lupt lupta ce-am luptat,
Când uite, Davide, cum tremur
În faţa marelui Goliat?

"Dărâmă, Doamne, munţi înalţi
Să cadă peste mine
Ca să ascund pe veci aş vrea
Sub stânci a mea ruşine.

M-au prins şi m-au încătuşat
Şi mi-au lovit obrazul,
M-au ponegrit şi m-au blamat:
Acesta mi-e necazul!

Ascultă suferinţa mea
Şi iartă-mi cutezanţa
Dar m-a zdrobit povara grea
Şi moartă mi-e speranţa!"

Nu vreau fără de ţintă paşii
Să îmi mai umble pe pământ:
Căci totul e deşertăciune,
Pustiu şi goană după vânt!

93 de comentarii:

  1. Da,Zoom,oarte faina,putei s-o mai cizelezi putin dar merge si asa!! o sa fi un mic Paunescu!!! Gen BFF

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, trebuies sa scriem o carte dude, juamte poeii si poeme precum ale tale, si juamte proza insuportabila de a mea, ori suntem scriitori... ori nu mai suntem? Felicitari maestre... multe felicitari

    RăspundețiȘtergere
  3. "destul"de buna.....ultimele 2 strofe ma intristeaza dar sunt desigur subiectiva...in ansamblu ok ...te poop ..si astept noi copuneri...milkutz

    RăspundețiȘtergere
  4. da...si pe mine ma intristeaza...ceva mai putin trist poate pe viitor. Hmm.. inseamna ca e buna daca are efectul asta...Van:).

    RăspundețiȘtergere
  5. nepoata cea mai tare13 decembrie 2010 la 21:46

    Ce pot zice mai mult decat ca am un unchi cel mai tare:)ma bucura remarca ta de la sfarsitul poeziei.stiu ca in invelisul asta de lut se ascunde o fiinta profunda care isi cunoaste adevarata identitate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Want you to make me feel like I'm the only girl in the world
    Like I'm the only one that you'll ever love
    Like I'm the only one who knows your heart
    Only girl in the world...
    PS: we should be together too .....

    RăspundețiȘtergere
  7. Trecutul... e greu sa suporti si sa stai inert la gandul ca nu mai e ce-a fost odata... Dar de la inceput stim ca totul are un sfarsit. Ne resemnam si mergem mai departe... spre o lume mai luminata sau intunecata.
    Frumos expus...

    RăspundețiȘtergere
  8. cu cât o citesc mai mult, cu atât îmi place mai tare. în afară de rima de care ți-am spus deja că mi se pare reușită, la partea de construcție, frecvența cuvintelor care conțin litera "l" în unele strofe îi dă o muzicalitate aparte.

    o permanentă căutare, frământări, ca de altfel foarte multă hotărâre și un destin ieșit din comun îți caracterizează eroii... într-adevăr, cum ar putea ei trăi altfel cu o asemenea forță spirituală mistuitoare?

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte frumoasa poezia. Si destul de bune trimiterile catre elemente biblice.

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumos. Bravo mie imi plac in special ultimele 2 strofe :D

    RăspundețiȘtergere
  11. imi plac temele pe care le abordezi in creatiile tale:)

    RăspundețiȘtergere
  12. te asteptam cu noi postari..este foarte frumos imbinata:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Felicitari pentru aceasta frumoasa poezie :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumos...te ai gandit sa le aduni intr o carte?

    RăspundețiȘtergere
  15. Cu lanţuri aripile-mi leagă...foarte frumos bravo!

    RăspundețiȘtergere
  16. foarte frumoase versurile,esti talentat

    RăspundețiȘtergere
  17. Este foarte frumoasa poezia..ce te a inspirat?

    RăspundețiȘtergere
  18. Important este sa nu iti pierzi speranta...

    RăspundețiȘtergere
  19. Doar noi si Dumnezeu stim ce facem cu adevarat..:)

    RăspundețiȘtergere
  20. Imi place foarte mult penultima strofa :d

    RăspundețiȘtergere
  21. e foarte draguta poezia dar foarte trista :(

    RăspundețiȘtergere
  22. Sunt foarte frumoase versurile! Felicitari pentru postari!

    RăspundețiȘtergere
  23. e destul de frumoasa poezia dar nu am reusit sa o citesc pana la capat deoarece e putin cam trista si nu-mi mai plac lucrurile triste

    RăspundețiȘtergere
  24. Este foarte interesanta poezia din punct de vedere al mesajului pe care il transmite.!:)

    RăspundețiȘtergere
  25. Imi place originalitatea ta..si pana la urma de ce sa scrii o carte? cand cartile...au ramas uitate pe raft.?

    RăspundețiȘtergere
  26. Eu cred ca in viitor cartile vor ajunge exponat la muzeu..:)

    RăspundețiȘtergere
  27. Ceva din mine inca tanjeste dupa trecut..mai exact dupa copilarie...

    RăspundețiȘtergere
  28. cateodata imi e dor de trecut si de ceea ce am facut odata dar stiu ca timpul nu se mai intoarce si totul ramane doar o amintire

    RăspundețiȘtergere
  29. Curajul vine o data cu varsta,cu experienta..

    RăspundețiȘtergere
  30. Niciodata nu e tarziu pentru suflet..:)

    RăspundețiȘtergere
  31. Foarte frumoasa poezia.. Te plimba prin trecut, pe un drum stiut doar de tine.. Felicitari !!

    RăspundețiȘtergere
  32. trecutul trebuie lasat in spate cu toate ca sunt momente in care iti amintesti de ceea ce faceai inainte dar viata merge mai departe

    RăspundețiȘtergere
  33. Mi a placut foarte mult poezia avand in vedere ca sufletul nostru este asa apasat de greutati in ultima vreme..

    RăspundețiȘtergere
  34. Viata nu sta in loc de durerea nimanui...:)

    RăspundețiȘtergere
  35. Uneori viata este atat de dura... iti da lovitura dupa lovitura.. de park ai fi de fier si ai putea indura orice... strigi Destul!! si te loveste si mai rau ...

    RăspundețiȘtergere
  36. In viata, ajungi la un moment dat intr'un punct in care sa spui : " Gata, ajunge!! Destul!! De azi nu voi mai plange, nu voi mai suferi pt nimeni si nimik !! "

    RăspundețiȘtergere
  37. foarte frumoasa poezia ta...asa cum a zis si cineva mai sus e greu sa sti ca trecutul a trecut si ca nu va mai fi ce a fost...

    RăspundețiȘtergere
  38. Din ce in ce mai putini oameni care gandesc asa profund si in poezie ce se intampla in jurul lor!

    RăspundețiȘtergere
  39. imi place viziunea pe care o ai despre poezie!

    RăspundețiȘtergere
  40. Imi place tare mult stilul tau de compozitie..:)

    RăspundețiȘtergere
  41. imi place foarte mult modul in care te exprimi :)

    RăspundețiȘtergere
  42. te-ai gandit vreodata sa iti publici poeziile pentru ca sunt chiar dragute

    RăspundețiȘtergere
  43. ai un stil foarte frumos de a compune,de a scrie,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  44. Imi place foarte mult poezioara !! Si modul tau de a te exprima .. Foarte frumos !

    RăspundețiȘtergere
  45. Imi place foarte tare stilul tau de a compune!:)

    RăspundețiȘtergere
  46. Imi place, imi place mult poezia aceasta pentru ca reflecta cum nu se poate mai bine relitatea!

    RăspundețiȘtergere
  47. Imi place foarte mult modul de exprimare in versuri :) Ultimele 2 strofe sunt cele mai frumoase :x

    RăspundețiȘtergere
  48. Imi place tare mult modul tau de a te exprima..intr adevar este un lucru mare in ziua de astazi sa mai fii om!

    RăspundețiȘtergere
  49. Dupa parerea mea o poezie foarte realista...felicitari

    RăspundețiȘtergere